Πέμπτη, 10 Ιανουαρίου 2013

Όταν σου αλλάζουνε τα φώτα

Κείμενο: 08/01/2013 - Νατάσσα Μανίτσα

Σήμερα δεν θα μιλήσουμε για επικαιρότητα, θα κάνουμε ένα κουίζ.

Ερώτηση 1η 
Τι κάνει μια επιχείρηση όταν θέλει να πάρει τα σώβρακα από τους αντιπάλους της;
Να δείξει πως στην κρίση φαίνονται οι Κροίσοι;
Η απάντηση είναι εύκολη: διαφήμιση και ξερό ψωμί.

Ερώτηση 2η
Γιατί μια επιχείρηση καταφεύγει στη διαφήμιση;
Και εδώ εύκολα σου βάζω φίλε αναγνώστη, τα είπαμε και παραπάνω.
Προφανώς για να επικρατήσει των αντιπάλων της και να τους τη σπάσει κιόλας.

Ερώτηση 3η 
Μέχρι πόσο ποσό ακούγεται λογικό να επενδύσει κανείς σε διαφήμιση τέτοιες εποχές;
Η απάντηση τώρα είναι λίγο πιο συγκρατημένη γιατί κουμάντο δεν κάνεις και στην τσέπη του άλλου.
Διαφήμιση με διαφήμιση άλλωστε, διαφέρει.

Ας πάρουμε λοιπόν ένα λογικό ποσό με σημείο εκκίνησης τα 100.000 ευρώπουλα.
Και πάλι ανατριχιαστικό ακούγεται το ποσό, όμως αν κάνεις διαφήμιση που σέβεται τον εαυτό της, σημαίνει ότι αντέχει ο λογαριασμός σου στην Ελβετία και έχεις αέρα να ανέβεις κι άλλο… 500 χιλιάρικα; Ένα εκατομμύριο, δύο; 

Φτάσαμε ταβάνι, όπα. Κρίση έχουμε.

Αυτά όλα στον ιδιωτικό τομέα, που όντως παίζει να μιλάμε για υγιή εταιρία που έχει κάνει τα κουμάντα της, δεν ακολουθεί το πρότυπο Ξυνή, δεν είναι κρατικοδίαιτη, δουλεύει ρολόι και πάει καλά.
Υπάρχουν ακόμα τέτοιες εταιρίες στην Ελλάδα πιστέψτε το.

Ωραία μέχρι εδώ με το κουίζ μας;
Πάμε τώρα σε άλλη ερώτηση.

Ερώτηση 4η
Τι κάνει μια δημόσια επιχείρηση που έχει μονοπώλιο για να πείσει τους καταναλωτές της να μην την εγκαταλείψουν, που ούτως ή άλλως δεν έχουν τέτοια επιλογή εκτός και αν γουστάρουν ρομαντικά τετ α τετ στο σπίτι υπό το φως των κεριών, μαγειρεύοντας στα κάρβουνα και κάνοντας μπάνιο μόνο κάθε καλοκαίρι στη θάλασσα;

Σίγουρα πάντως, σε καιρό κρίσης δεν κάνει διαφήμιση ύψους τριών εκατομμυρίων ευρώ.
Ή μήπως κάνει;

Τον περασμένο Αύγουστο, το ΔΣ της ΔΕΗ αποφάσισε να διαθέσει το ποσό των τριών εκατομμυρίων ευρώ …μάξιμουμ…μέσα στους επόμενους δέκα μήνες «για τη διαφημιστική προβολή της Εταιρείας, την υποστήριξη της εμπορικής της πολιτικής, καθώς και για άλλες επικοινωνιακές δράσεις».
Και συνεχίζει το παραλήρημα ο διευθύνων κύριος Ζερβός:

«Η ΔΕΗ ΑΕ ως εισηγμένη εταιρία οφείλει να πραγματοποιεί επικοινωνιακές ενέργειες ενημερώνοντας το σύνολο των ενδιαφερομένων μερών και ιδιαίτερα τα 7,3 εκατομμύρια πελάτες της, σχετικά με όλο το φάσμα των δραστηριοτήτων της.
Η Επιχείρηση οφείλει να ενημερώσει την κοινή γνώμη σχετικά με το πολύ σημαντικό αναπτυξιακό, κοινωνικό και περιβαλλοντικό της έργο, αλλά και παράλληλα, να προβάλλει με ειλικρίνεια μέσα από τους ανθρώπους της, το πραγματικό της πρόσωπο, αυτό μας εταιρείας που καταβάλλει σημαντικές προσπάθειες προκειμένου να διασφαλίσει την αδιάλειπτη παραγωγή και παροχή της απαιτούμενης ηλεκτρικής ενέργειας για τη χώρα, τους πολίτες, τις επιχειρήσεις».

Και περνάω στην τελευταία ερώτηση του σημερινού μας κουίζ, για να σας αφήσω ήσυχους να κάνετε χαρακίρι, να τραβήξετε ό,τι εξέχει ή να καταφύγετε στα υπογλώσσια.

Ερώτηση 5η και φαρμακερή
Σας αφορά η μαζική επικοινωνία ενός έργου που ούτως ή άλλως θα γίνει, το ξέρετε δεν το ξέρετε;
Σας κόφτει πολύ η ουσιαστική προσφορά μιας εταιρίας που ενώ έχει την ευχέρεια να κάνει διαφημίσεις τριών εκατομμυρίων, αυξάνει συνεχώς τα τιμολόγια της στους καταναλωτές, τη στιγμή μάλιστα που ρυπαίνει το περιβάλλον σε τόσο αισχρό βαθμό;

Ρητορικό είναι και πάλι το ερώτημα, αλλά αν θέλετε το συζητάμε.
Μισό, να ανάψω τσιγάρο, να βλέπω.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου