Τετάρτη, 16 Ιανουαρίου 2013

"Θέλω τη φανέλα της Ελλάδας"


Νίκος Παπαϊωάννου

Ο Κώστας Κουφός μίλησε αποκλειστικά στο NBA GREECE και στον Νίκο Παπαϊωάννου για τα φετινά του κατορθώματα ως βασικός σέντερ των Nuggets, αποκαλύπτοντας τις οδηγίες που του δίνει ο George Karl. Τι λέει για τον Αντρέα Τρινκέρι και την Εθνική Ελλάδος.

Την καλύτερη σεζόν της καριέρας του στο ΝΒΑ, διανύει ο 23χρονος σέντερ, αφού πήρε τη φανέλα του βασικού σπίτι του. Ξεκίνησε στην πρώτη πεντάδα και στα 38 ματς του Ντένβερ, το οποίο έχει το 2ο καλύτερο ρεκόρ στην Northwest Division, με 23-16, πίσω από τους πανίσχυρους Thunder και το μεγαλύτερο νικηφόρο σερί στη Δύση με 5 συνεχόμενες νίκες. Ο Κουφός στην 6η χρονιά του στο ΝΒΑ εκτόξευσε τα στατιστικά του έχοντας μ.ο 7.9 πόντους, 6.4 ριμπάουντ και 1.6 κοψίματα, παίζοντας περί τα 23.5 ματς ανά αγώνα. Μάλιστα την Παρασκευή, κόντρα στο Κλίβελαντ έκανε ρεκόρ καριέρας σημειώνοντας 21 πόντους, παραμένοντας 35’ στο παρκέ.


-Το 2013 μπήκε με το δεξί αφού τον πρώτο μήνα του χρόνου που διανύουμε, έχεις μ.ο 9.7 πόντους, 6.8 ριμπάουντ, 1.2 κοψίματα και 1.3 κλεψίματα, ως βασικός σέντερ του Ντένβερ.

Γενικώς η φετινή χρονιά μέχρι στιγμής, κυλάει σπουδαία τόσο για την ομάδα όσο και για εμένα. Νιώθω πολύ δυνατός και είμαι γεμάτος αυτοπεποίθηση για το τι μπορώ να δώσω στην ομάδα όταν βρίσκομαι στο παρκέ. Φυσικά υπάρχουν πολλά περιθώρια βελτίωσης και γι’ αυτό συνεχίζουμε τη σκληρή δουλειά στις προπονήσεις.


- Η αυτοπεποίθηση που έχεις προέρχεται από την εμπιστοσύνη που δείχνει στο πρόσωπό σου ο George Karl;

Δεν θα έλεγα ότι είναι έτσι. Από την μέρα που έπιασα την μπάλα του μπάσκετ στα χέρια μου είχα πάντοτε αυτοπεποίθηση στον εαυτό μου. Απλά τώρα μένω περισσότερη ώρα στο παρκέ κι έχω το χρόνο να συνδράμω στις ανάγκες της ομάδας. Βεβαίως το να παίζεις υπό τις οδηγίες ενός από τους σπουδαιότερους προπονητές στην ιστορία του ΝΒΑ, όπως είναι ο coach Karl, αποτελεί ευλογία, γιατί σου ανοίγει τα μάτια.


- Τι είναι αυτό που ζητάει από σένα ο προπονητής πριν από κάθε αγώνα;

Μου ζητά να κάνω όλες τις βρώμικες δουλειές στο παρκέ και τις κάνω με πολύ μεγάλη ευχαρίστηση. Μου ζητάει να κυνηγάω τα ριμπάουντ, να προσπαθώ να κόψω ή να «τρομάξω» τους αντιπάλους στη ρακέτα και να κυνηγάω όλες τις -θεωρητικά- χαμένες φάσεις. Την ίδια στιγμή μου ζητάει να είμαι ζωηρός στην επίθεση, παίρνοντας προσπάθειες υψηλών ποσοστών. Νιώθω υπέροχα με τον ρόλο μου μέχρι στιγμής και απολαμβάνω κάθε στιγμή που παίζω.


- Ξεκινήσατε άσχημα τη σεζόν με 6 ήττες στα πρώτα 10 ματς, αλλά στη συνέχεια βρήκατε το δρόμο σας. Που οφείλεται αυτή η μεταμόρφωση;

Χρειαστήκαμε μερικές εβδομάδες μέχρι να δέσουμε αγωνιστικά και το καταφέραμε χάρη στη σκληρή δουλειά στις προπονήσεις. Τώρα πλέον γνωρίζει ο ένας τις αγωνιστικές συνήθειες του άλλου και συνεργαζόμαστε με μεγαλύτερη ευκολία. Ταυτόχρονα η ομάδα με κάθε νίκη που πετυχαίνει ανεβαίνει όλο και περισσότερο ψυχολογικά.


- Και όλα αυτά στην .... άγρια Δύση, όπου τα πάντα είναι ανοιχτά.

Βλέπεις πόσες καλές ομάδες παίζουν στη Δύση; Είναι πολύ υψηλό το επίπεδο και δεν μπορεί να γίνει καμία ασφαλής πρόβλεψη. Τα τελικά πλασαρίσματα θα κριθούν στα τελευταία ματς της κανονικής περιόδου. Υπάρχουν οι Thunder, Spurs, Clippers και οι Grizzlies, που θα πολεμήσουν για την 1η θέση και το απόλυτο πλεονέκτημα στα πλέιοφς της Δύσης. Μετά βλέπεις ομάδες σαν τη Γιούτα, το Ντάλας, το Χιούστον, την Μινεσότα και τους Lakers να διεκδικούν την τελευταία θέση για τα πλέιοφς.


- Μιας και τους ανέφερες τους Lakers, τους οποίους νικήσατε πριν μία εβδομάδα μέσα στο Staples Center, φανταζόσουν πως με αυτούς τους παίκτες θα είχαν τόσο κακό ρεκόρ;

Όχι, σε καμία περίπτωση και ειδικά με τον Kobe να κάνει μία τρομερή χρονιά. Όμως οι τραυματισμοί τους επηρέασαν πολύ. Πρώτα έξω ο Nash, μετά ο Gasol και στη συνέχεια ο Dwight Howard. Όταν υπάρχουν συνεχείς αλλαγές στη βασική πεντάδα, λόγω τραυματισμών, είναι δύσκολο να βρει ρυθμό η ομάδα. Στο τέλος της μέρας πιστεύω ότι θα βρουν το δρόμο τους.


- Πώς ήταν που φέτος είχες αγώνα ανήμερα Χριστουγέννων και πρωτοχρονιάς;

Σπουδαίο. Ήταν η δεύτερη φορά που έπαιξα Χριστούγεννα και η πρώτη που μας έδειξε το ESPN. Κατ’ αρχήν το να παίζεις –κυρίως- τα Χριστούγεννα, αλλά και την πρωτοχρονιά, σημαίνει ότι είσαι σε καλή ομάδα. Είναι κάτι ξεχωριστό, που το απόλαυσα εγώ, αλλά κυρίως οι φίλοι του ΝΒΑ σε όλον τον κόσμο.


- Γνωρίζεις ότι πλέον στην Εθνική ομάδα υπάρχει νέος προπονητής, ο Ιταλός Αντρέα Τρινκέρι;

Ναι το έμαθα.


- Είχες μέχρι στιγμής κάποια επαφή μαζί του;

Απολύτως καμία. Για την ώρα είμαι αφοσιωμένος και συγκεντρωμένος στις υποχρεώσεις μου με τους Nuggets. Φαντάζομαι πως κάποια στιγμή θα επικοινωνήσουμε.


- Είναι στα πλάνα σου το Ευρωμπάσκετ της Σλοβενίας τον ερχόμενο Σεπτέμβριο;

Όπως σου είπα και την τελευταία φορά που μιλήσαμε, η Εθνική είναι πάντοτε στο μυαλό μου και θέλω να φοράω τη φανέλα της. Όμως με το θέμα αυτό θ’ ασχοληθώ όταν έρθει η στιγμή και έχω ολοκληρώσει τις υποχρεώσεις μου, για τη σεζόν, με το Ντένβερ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου