Σάββατο, 26 Ιανουαρίου 2013

Επαναλειτουργούν τα μέσα σταθερής τροχιάς



Ομαλοποιήθηκαν σταδιακά από το μεσημέρι της Παρασκευής μέχρι και το βράδυ τα δρομολόγια του μετρό, του τραμ και του ΗΣΑΠ, καθώς προσήλθαν στις θέσεις τους οι εργαζόμενοι οι οποίοι έλαβαν τα φύλλα πορείας, μετά την απόφαση για επιστράτευσή τους.
Η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ το μεσημέρι είχε ανακοινώσει πως πλήρης εξομάλυνση θα υπάρξει εντός της ημέρας. Πάντως, λόγω της απεργίας στον προαστιακό, οι συρμοί στη γραμμή 3 του μετρό έφτασαν μέχρι τον σταθμό της Δουκίσσης Πλακεντίας.
Το μεσημέρι, μερίδα εργαζομένων του μετρό και μέλη αλληλέγγυων σωματείων παρέμειναν στο κεντρικό αμαξοστάσιο των Σεπολίων, από όπου λίγο πριν απο τις 15.00 ξεκίνησε πορεία προς τον σταθμό του Αγίου Αντωνίου με τη συμμετοχή και βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ.
Όταν έφθασαν στον προορισμό τους έκαψαν τα χαρτιά της επίταξης και στη συνέχεια περίπου 15 εργαζόμενοι του μετρό πραγματοποίησαν για περίπου 10 λεπτά συμβολική κατάληψη στο κέντρο ελέγχου του σταθμού. Οι υπόλοιποι διαδήλωσαν έξω από τον σταθμό φωνάζοντας συνθήματα κατά της κυβερνητικής πολιτικής.
Νωρίτερα, όταν ο πρόεδρος της ΑΔΕΔΥ Κώστας Τσικρικάς βρέθηκε στο σημείο αποδοκιμάστηκε από τους συγκεντρωμένους, που του καταλόγισαν ότι δεν στάθηκε στο πλευρό των απεργών.
Το απόγευμα, στη Θεσσαλονίκη, ο ΣΥ.ΡΙ.ΖΑ, η ΑΝΤΑΡΣΥΑ και οργανώσεις της εξωκοινοβουλευτικής Αριστεράς πραγματοποίησαν στο άγαλμα του Βενιζέλου συγκέντρωση αλληλεγγύης στους απεργούς. Ακολούθησε πορεία, με κεντρικό σύνθημα «Οι εργατικοί αγώνες δεν είναι παράνομοι, είναι δίκαιοι» και διανομή φυλλαδίων στους περαστικούς.
Την ίδια ώρα πάντως τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ που καλύπτονται από την απεργία που κήρυξαν ΓΣΕΕ, Εργατικό Κέντρο Αθήνας και Εργατικό Κέντρο Πειραιά παρέμειναν ακινητοποιημένα την Παρασκευή, και το απόγευμα έγινε γνωστό πως το Μονομελές Πρωτοδικείο απέρριψε την προσφυγή της «Οδικές Συγκοινωνίες ΑΕ» κατά της 24ωρης απεργίας. Το δικαστήριο έκρινε ότι η κινητοποίηση προκηρύχθηκε κατά τρόπο νόμιμο από το Εργατικό Κέντρο Αθήνας και έτσι απέρριψε την αίτηση της ΟΣΥ.
Την Πέμπτη είχε γίνει γνωστό πως οι εργαζόμενοι στα δύο αυτά μέσα προσανατολίζονταν σε 24ωρες επαναλαμβανόμενες απεργίες έως την Τρίτη, αναλόγως των εξελίξεων. Αργά απόγευμα ανακοινώθηκε πως τελικά τα λεωφορεία θα τραβήξουν «χειρόφρενο» το Σάββατο και την Κυριακή, ενώ τα τρόλεϊ μόνο για το Σάββατο. Την ίδια ημέρα ακινητοποιείται επίσης ο προαστιακός και τα τρένα του ΟΣΕ.
Το μεσημέρι του Σαββάτου, θα πραγματοποιηθεί ευρεία σύσκεψη όλων των σωματείων των αστικών συγκοινωνιών και του ΟΣΕ, για να επανακαθορίσουν τη στάση τους.
Ικανοποίηση για τη σταδιακή επαναλειτουργία των μέσων σταθερής τροχιάς εξέφρασε ο υπουργός Ανάπτυξης Κωστής Χατζηδάκης. «Η κυβέρνηση δεν μπορεί να αφήσει τη χώρα να εκτροχιαστεί» είπε, επαναλαμβάνοντας πως το ενιαίο μισθολόγιο πρέπει να εφαρμοστεί χωρίς εξαιρέσεις.
«Είμαστε ικανοποιημένοι που οι εργαζόμενοι έβαλαν ξανά μποροστά τα μέσα σταθερής τροχιάς, ακόμη περισσότερο ικανοποιημένοι είναι οι πολίτες» πρόσθεσε. Καταλήγοντας σημείωσε πως «ο δρόμος έχει σίγουρα δυσκολίες αλλά μόνο αν μείνουμε σε αυτήν την πορεία όλοι κυβέρνηση και πολίτες μπορούμε να τα καταφέρουμε».
Ικανοποιημένος για την επαναλειτουργία του μετρό εμφανίζεται και οΕυάγγελος Βενιζέλος. Σε ανακοίνωσή του το ΠΑΣΟΚ σημειώνει πως ο τερματισμός της ταλαιπωρίας των πολιτών επιτρέπει να λειτουργήσει ο διάλογος και, χωρίς να θιγούν οι δημοσιονομικοί στόχοι και το ενιαίο μισθολόγιο, να γίνουν οι πολύ συγκεκριμένες διορθώσεις που έχει εξαρχής προτείνει με τροπολογία του το Κίνημα.
Στον αντίποδα, ο επικεφαλής του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξης Τσίπρας δήλωσε από τη Νέα Υόρκη όπου βρίσκεται πως «η επιλογή της κυβέρνησης να προχωρήσει σε επιστράτευση σηματοδοτεί την επιλογή της να προχωρά με αυταρχισμό σε μια πολιτική συγκρούσεων με κοινωνικές ομάδες που έχουν δίκαια αιτήματα». «Το τελευταίο που χρειάζεται η χώρα είναι η κλιμάκωση της έντασης και της κοινωνικής σύγκρουσης» πρόσθεσε.
Στο ίδιο μήκος κύματος και ο τομεάρχης ανάπτυξης της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑΓιώργος Σταθάκης δήλωσε πως «η πολιτική των επιτάξεων της τρικομματικής κυβέρνησης συμπαρασύρει μαζί της και κάθε δημόσια επιχείρηση και υποδομή που λειτουργούσε εύρυθμα και απρόσκοπτα».
Όπως ανέφερε, το μετρό της Αθήνας αποτελεί μία βιώσιμη επιχείρηση, ενώ, παράλληλα, παρέχει υψηλού επιπέδου υπηρεσίες σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα του κλάδου, όμως, «η κυβέρνηση με τις επιλογές της θεωρεί λανθασμένα ότι η αναβάθμισή του περνάει μέσα από τις σαρωτικές περικοπές μισθών των υπαλλήλων του, αγνοώντας τις ιδιαίτερες συνθήκες εργασίας τους».
«Οι εργαζόμενοι του Μετρό, αλλά και οι πολίτες του λεκανοπεδίου αξίζουν μία καλύτερη αντιμετώπιση από αυτή του αυταρχισμού και της ισοπεδωτικής λιτότητας αν θέλουμε να διαφυλάξουμε την ποιότητα ζωής, καθώς και τις δημόσιες συγκοινωνίες» πρόσθεσε.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου